Ucz się języka z mediów społecznościowych
Jak wykorzystać facebooka, instagram oraz LinkedIn do nauki angielskiego?
Masz już dość tradycyjnych podręczników i kursów? Co powiesz na to, by uczyć się języka bezstresowo, za to z zaangażowaniem, codziennie i na interesujący Cię temat? Brzmi jak bajka? W takim razie poznaj wyśniony sposób na skuteczną i angażującą naukę języka: media społecznościowe.
Gdy znudzi Ci się już oglądanie seriali w oryginale, czytanie książek lub robienie kolejnych ćwiczeń z podręcznika, sięgnij po smartfon, wejdź na facebooka, instagram lub youtube i zacznij się uczyć języka. Serio, to działa.
1. FACEBOOK
Po pierwsze, zmień język, w którym korzystasz z platformy. Niby nic wielkiego, ale jeśli poświęcisz na to trochę czasu, nauczysz się wielu przydatnych zwrotów, które będziesz wykorzystywać w codziennych sytuacjach, np. friend, event, explore, recommendation. Jeśli wejdziesz w ustawienia, otworzy się przed Tobą jeszcze więcej możliwości.
Po drugie, profile językowe. Na facebooku znajdziesz wiele materiałów udostępnianych przez wydawnictwa językowe, jak również profile tematyczne, np. o języku angielskim, hiszpańskim lub włoskim. Jeśli korzystasz z aplikacji mobilnych, również możesz śledzić ich oficjalne profile, gdzie znajdziesz bieżące informacje oraz ciekawostki językowe.
Po trzecie, grupy poświęcone językom obcym oraz ich nauce, gdzie znajdziesz nie tylko treści językowe, ale też porady osób uczących się samodzielnie oraz nauczycieli i korepetytorów. Warto zobaczyć, jak radzą sobie z powszechnymi problemami samouków i wielbicieli języków. Polecamy grupę Językowa Siłka.
Po czwarte, interesujące Cię treści. Facebook to kopalnia inspiracji oraz skondensowanych treści – wystarczy że rozłożysz wybranego posta na czynniki pierwsze i od razu wzbogacisz swoje słownictwo na wybrany temat. Jeśli nie masz czasu na językowe analizowanie postów, po prostu obserwuj intersujące Cię profile, zaznacz opcję „wyświetlaj najpierw / show first” i ucz się na bieżąco, bez wysiłku.
2. INSTAGRAM
Poza pięknymi zdjęciami na Instagramie znajdziesz tam również wiele wartościowych treści, które przydadzą Ci się podczas nauki języka.
Po pierwsze, profile językowe oraz tematyczne. Wybierz takie, które są zgodne z Twoimi zainteresowaniami lub językiem, którego się uczysz. Atrakcyjna wizualnie forma sprzyja poznawaniu języka bez wysiłku i ciężkiej pracy.
Po drugie, stories. Jeśli chcesz się osłuchać z językiem, a nie masz szansy na kontakt z native’ami, śledź stories wybranych osób. W przyjemny sposób poznasz język codzienny, używany w interesującym Cię kontekście. Możesz wybrać influencerów, piosenkarzy, aktorów lub oficjalne profile programów rozrywkowych lub informacyjnych.
Po trzecie, #studygram. Jeśli nie wiesz, jak się zabrać do nauki języka, zacznij śledzić treści oznaczone tym hashtagiem. Na profilach językowych znajdziesz wiele ciekawych wskazówek, motywujących przykładów, a ich autorzy często przeprowadzają live oraz sesje Q&A.
3. YOUTUBE
Po pierwsze, profile językowe i spersonalizowane treści. Tak jak w przypadku facebooka oraz instagrama, na YouTube możesz oglądać te treści, które Cię interesują. Dzięki temu nie tylko osłuchasz się z językiem, ale Twoja nauka będzie przyjemna, a Ty będziesz uczęszczać na bezpłatny, sprofilowany pod Twoje oczekiwania kurs językowy!
Po drugie, subtitles. Jeśli jeszcze nie radzisz sobie ze słuchaniem w języku obcym, wykorzystaj opcję napisów. Zależnie od nagrania są one dostępne w języku oryginalnym lub w tłumaczeniu na polski.
4. LINKEDIN
Po pierwsze, Business English. Jeśli zależy Ci na angielskim biznesowym, wykorzystaj do tego materiały dostępne w serwisie LinkedIn. Stworzysz tam nie tylko sieć kontaktów biznesowych, ale znajdziesz również specjalistyczne treści z interesujących Cię obszarów biznesu. Możesz śledzić konta profesjonalistów, firm lub instytucji, szukać inspirujących treści dotyczących biznesu i stojących przed nim wyzwań oraz aktywnie brać udział w dyskusji na angażujące Cię tematy.
Chcesz się nauczyć Business English? Zacznij uczyć się online!